جریمه ۱.۲ میلیون تومانی برای به کار گیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب چندروز اخیر صنف طلا و جواهر مشهد چه بود؟ ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار

  • کد خبر: ۲۲۴۱۴۶
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: متأسفانه به صورت خاص و برای نمونه، در حوزه ساختمان‌سازی بسیاری از اصول بهداشت حرفه‌ای و ایمنی شغلی رعایت نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سمیه گلپور در ادامه این نشست با تبریک هفته کارگر اظهار کرد: شعار امسال سازمان جهانی کار یک شعار بنیادین و قوی برای سال جاری است. ما ناشی از رشد حوادث ناشی از کاری هستیم که جان کارگران را تهدید می‌کند.

وی افزود: نقش رگولاتوری و سیاست‌گذاری در این فضا بسیار ضعیف است و ما تولید مناسب قوانین و دستورالعمل اجرایی و نظارت بر حسن اجرا در این حوزه را نداشتیم.

این فعال کارگری تصریح کرد: متأسفانه به صورت خاص و برای نمونه در حوزه ساختمان‌سازی، بسیاری از اصول بهداشت حرفه‌ای و ایمنی شغلی رعایت نمی‌شود.

گلپور تأکید کرد: با تأسف زیاد باید بگوییم به دلیل ضعف صنعت بیمه و مشکل مبنایی آن در رابطه با بیمه‌گذار و بیمه‌شده، در زمینه حوادث و عوارض بهداشتی دچار مشکل هستیم.

وی پیشنهاد داد: به عنوان نماینده کارگری پیشنهاد می‌کنم در یک فضای سه‌جانبه بین نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت، یک مجموعه‌تصمیم جدی برای ارتقای سطح ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بدون توجه به مسئله سود و با محوریت جان نیروی انسانی بگیریم. باوجود پیری جمعیت و کاهش نرخ رشد، باید از جان و سلامت نیروی کار موجود مانند طلا محافظت کنیم و به این موضوع، اگر تخصصی وارد نشویم، جمعیت نیروی کار ما کم خواهد شد.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پایان تصریح کرد: حتی شرکت‌های بیمه‌ای به دلیل کثرت حوادث کار و هزینه‌های ناشی از آن، تمایلی ندارند که به این حوزه ورود پیدا کنند و تعداد حوادث رو به فزونی می‌رود و ما در سطح ملی و جهانی باید در حوزه حفاظت از جان نیروی انسانی حرفی برای گفتن در مجامع داشته باشیم.

منبع: تجارت‌نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->